Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι:
– η κατανόηση των βασικών αρχών του μάρκετινγκ και πως αυτές εφαρμόζονται στη βιομηχανία τροφίμων.
– η δυνατότητα αναγνώρισης των βασικών εννοιών δημιουργίας αξίας και διαφοροποίησης
– η κατανόηση των περιορισμών της έννοιας του μάρκετινγκ ως μια βασική επιχειρηματική αρχή
– η κατανόηση των βασικών μεθόδον επικοινωνίας και την εξασφάλιση αξίας στους καταναλωτές.
– η κατανόηση των εργαλείων έρευνας μάρκετινγκ, της χρήσης πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων
– η κατανόηση του τρόπου και των μηχανισμών λήψης αποφάσεων
Γενικές Ικανότητες
- Εμπειρία εργασίας σε ομάδες
- Ενίσχυση δεξιότητας παρουσίασης.
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργου
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Προαγωγή της κριτικής, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Παραγωγή νέων ιδεών
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περιγραφή:
Το αντικείμενο του μαθήματος εστιάζει σε 4 κύριους άξονες;
- Θεμελιώδεις Αρχές του Μάρκετινγκ
- Δημιουργία αξίας για Πελάτες – Καταναλωτές
- Επικοινωνία – Δημιουργία περιεχομένου
- Σχεδιασμός και Στρατηγική Μάρκετινγκ
Μέσα από μελέτες περιπτώσεων έμφαση δίνεται στο Μάρκετινγκ στον χώρο των τροφίμων.
Αναλυτικότερα το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει:
- Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ & Θεμελιώδεις αρχές του
- Μάρκετινγκ και επιχειρήσεις
- Το περιβάλλον του μάρκετινγκ
- Συμπεριφορά καταναλωτή
- Μάρκετινγκ σε επίπεδο Β2Β
- Μάρκετινγκ, Ηθική και Κοινωνία
- Έρευνα Μάρκετινγκ ( Πρωτογενή, Δευτερογενή δεδομένα, Στάδια διαδικασίας, χρήση ερευνητικών εργαλείων)
- Τμηματοποίηση αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση προϊόντων
- Δημιουργία αξίας για Πελάτες/Καταναλωτές
- Προϊόντα και αξία.
- Αξία μέσω επωνυμίας, μέσω υπηρεσίας, μέσω σχέσεων, μέσω καινοτομίας, μέσω τιμής.
- Επικοινωνία μάρκετινγκ
- Τύποι επικοινωνίας μάρκετινγκ
- Ψηφιακό μάρκετινγκ
- Δημιουργία περιεχομένου
- Σχεδιασμός κα Στρατηγική Μάρκετινγκ
- Σχεδιασμός Μάρκετινγκ
- Ανάλυση ανταγωνισμού
- Κύκλος ζωής προϊόντων, ανάπτυξη
- Δεξιότητες παρουσίασης σε επιχειρησιακό περιβάλλον
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Βιβλίο [122074595]: Οι Αρχές και η Πρακτική του Μάρκετινγκ, David Jobber & Fiona Ellis-Chadwick, Εκδόσεις ΠΑΠΑΖΗΣΗ
- Βιβλίο [41955653]: Αρχές μάρκετινγκ, Fahy John, Jobber David, ISBN: 9789602189290, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
- Βιβλίο [86056326]: Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, Lucie Sirieix, Philippe Aurier, ISBN: 9789607860378, “Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ” ΚΙΜΕΡΗΣ Κ. ΘΩΜΑΣ