MARKETING ΠΡΟIΟΝΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Κωδικός Μαθήματος:

3051

Semester:

Γ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Υποχρεωτικά ( ΜΕΥ )

Ώρες:

2

Μονάδες ECTS:

3

Καθηγητές Μαθήματος

ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση από τους φοιτητές των παρακάτω θεμάτων:

  • των κύριων χαρακτηριστικών των επιχειρήσεων/βιομηχανιών τροφίμων.
  • των βασικών εννοιών μάρκετινγκ και πως αυτές εφαρμόζονται στη βιομηχανία τροφίμων.
  • της συλλογής πρωτογενών δεδομένων μέσω κατάρτισης και επεξεργασίας ερωτηματολογίων
  • των οικονομικών, πολιτικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραγόντων που επηρεάζουν το σύστημα τροφίμων
  • του μίγματος μάρκετινγκ (προϊόν, τιμή, διανομή, προώθηση)

 

Γενικές Ικανότητες

  • Εμπειρία εργασίας σε ομάδες σε μια συγκεκριμένη εργασία μάρκετινγκ τροφίμων.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Προαγωγή της κριτικής, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Περιγραφή:
Εισαγωγή στο μάρκετινγκ εξετάζοντας τις βασικές έννοιες, το μείγμα μάρκετινγκ, τα εργαλεία έρευνας αγοράς, την τμηματοποίηση της αγοράς, τη στρατηγική μάρκετινγκ, το στοχευμένο μάρκετινγκ καθώς και σύγχρονες πρακτικές μάρκετινγκ στον χώρο των τροφίμων.

Αναλυτικότερα το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει:

  1. Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ (Τι είναι; Ο ρόλος του σε μια επιχείρηση; Ιδιαιτερότητες των επιχειρήσεων τροφίμων)
  2. Μακρο- και Μικρο- περιβάλλον Μάρκετινγκ
  3. Κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών
  4. Έρευνα Μάρκετινγκ I, ΙΙ (Κατανόηση του πελάτη, Πρωτογενή, Δευτερογενή δεδομένα, Στάδια διαδικασίας, χρήση ερευνητικών εργαλείων)
  5. Τμηματοποίηση αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση νέου προϊόντος
  6. Προϊόντα και αξία. Διαχείριση χαρτοφυλακίου προϊόντων.
  7. Εμπορικό σήμα και συσκευασία.
  8. Προϊόντα τροφίμων: Κίνδυνοι, διατροφική ποιότητα και ασφάλεια
  9. Ανάπτυξη νέων προϊόντων
  10. Στρατηγικές Μάρκετινγκ
  11. Δεξιότητες παρουσίασης

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Fahy John, Jobber David (2014). Αρχές μάρκετινγκ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
  2. Philippe Aurier, Lucier Sirieix (2010). Marketing Αγροτικών Προϊόντων. Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ
  3. Βλάσης Σταθόπουλος, Μέθοδοι Έρευνας Αγοράς, (2005). Εκδόσεις ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ.