MARKETING ΠΡΟIΟΝΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Κωδικός Μαθήματος:

3051

Semester:

Γ' Εξάμηνο

Κατηγορία:

Υποχρεωτικά ( ΜΕΥ )

Ώρες:

3

Μονάδες ECTS:

4



Καθηγητές Μαθήματος

ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι: 

– η κατανόηση των βασικών αρχών του μάρκετινγκ και πως αυτές εφαρμόζονται στη βιομηχανία τροφίμων. 

– η δυνατότητα αναγνώρισης των βασικών εννοιών δημιουργίας αξίας και διαφοροποίησης 

– η κατανόηση των περιορισμών της έννοιας του μάρκετινγκ ως μια βασική επιχειρηματική αρχή 

– η κατανόηση των βασικών μεθόδον επικοινωνίας και την εξασφάλιση αξίας στους καταναλωτές. 

– η κατανόηση των εργαλείων έρευνας μάρκετινγκ, της χρήσης πρωτογενών και δευτερογενών δεδομένων 

– η κατανόηση του τρόπου και των μηχανισμών λήψης αποφάσεων  

Γενικές Ικανότητες

  • Εμπειρία εργασίας σε ομάδες  
  • Ενίσχυση δεξιότητας παρουσίασης. 
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργου 
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου   
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής   
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών 
  • Λήψη αποφάσεων 
  • Προαγωγή της κριτικής, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης 
  • Παραγωγή νέων ιδεών 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Περιγραφή:  

Το αντικείμενο του μαθήματος εστιάζει σε 4 κύριους άξονες; 

  1. Θεμελιώδεις Αρχές του Μάρκετινγκ
  2. Δημιουργία αξίας για Πελάτες – Καταναλωτές
  3. Επικοινωνία – Δημιουργία περιεχομένου
  4. Σχεδιασμός και Στρατηγική Μάρκετινγκ

  Μέσα από μελέτες περιπτώσεων έμφαση δίνεται στο Μάρκετινγκ στον χώρο των τροφίμων. 

 Αναλυτικότερα το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει:  

  • Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ & Θεμελιώδεις αρχές του 
  • Μάρκετινγκ και επιχειρήσεις 
  • Το περιβάλλον του μάρκετινγκ 
  • Συμπεριφορά καταναλωτή 
  • Μάρκετινγκ σε επίπεδο Β2Β 
  • Μάρκετινγκ, Ηθική και Κοινωνία 
  • Έρευνα Μάρκετινγκ ( Πρωτογενή, Δευτερογενή δεδομένα, Στάδια διαδικασίας, χρήση ερευνητικών εργαλείων) 
  • Τμηματοποίηση αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση προϊόντων  
  • Δημιουργία αξίας για Πελάτες/Καταναλωτές 
  • Προϊόντα και αξία.   
  • Αξία μέσω επωνυμίας, μέσω υπηρεσίας, μέσω σχέσεων, μέσω καινοτομίας, μέσω τιμής.  
  • Επικοινωνία μάρκετινγκ 
  • Τύποι επικοινωνίας μάρκετινγκ 
  • Ψηφιακό μάρκετινγκ 
  • Δημιουργία περιεχομένου  
  • Σχεδιασμός κα Στρατηγική Μάρκετινγκ  
  • Σχεδιασμός Μάρκετινγκ 
  • Ανάλυση ανταγωνισμού 
  • Κύκλος ζωής προϊόντων, ανάπτυξη  
  • Δεξιότητες παρουσίασης σε επιχειρησιακό περιβάλλον 

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: 

  1. Βιβλίο [122074595]: Οι Αρχές και η Πρακτική του Μάρκετινγκ, David Jobber & Fiona Ellis-Chadwick, Εκδόσεις ΠΑΠΑΖΗΣΗ 
  1.  Βιβλίο [41955653]: Αρχές μάρκετινγκ, Fahy John, Jobber David, ISBN: 9789602189290, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ 
  1. Βιβλίο [86056326]: Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων, Lucie Sirieix, Philippe Aurier, ISBN: 9789607860378, “Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ” ΚΙΜΕΡΗΣ Κ. ΘΩΜΑΣ